دسته‌ها
آموزش سایت های دولتی آموزش وبسایت های دولتی اجتماعی

کالابرگ الکترونیکی و استفاده از آن در سامانه یار

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی و آموزش ثبت نام و دریافت خدمات کالابرگ از سامانه یار

✅ به تازگی نام کالابرگ را زیاد می شنویم به همین خاطر در این پست از وب سایت کافه کاربر به مبحث کالابرگ الکترونیکی پرداختیم و نحوه استفاده از کالا برگ و آموزش ثبت نام در سامانه یار که مربوط به این موضوع است را توضیح دادیم.

🟢 کالابرگ الکترونیکی چیست؟

  • کالابرگ معادل فارسی کلمه کوپن (coupon) می باشد که ریشه این کلمه انگلیسی است. دولت سیزدهم برای مقابله با فساد مرتبط با دلار ۴۲۰۰ تومانی، تصمیم گرفت تا این نوع دلار دولتی را حذف کند که پس از اجرای این تصمیم چون این نوع ارز مربوط به واردات کالا بود در نتیجه تورم و گرانی گریبان گیر اجناس وارداتی شد؛ سپس دولت برای کنترل این مورد تصمیم به بازگشت به سیستم کوپن گرفت و به خاطر الکترونیکی بودن روند تخصیص و استفاده از کوپن نام “کالابرگ الکترونیک” را برای آن انتخاب کرد.

🔴 مشکلات استفاده از کوپن و کالابرگ؟

  • عدم تأثیر کالابرگ بر کاهش اختلاف طبقاتی
  • وابستگی به واردات (کالابرگ تقاضای کاذب ایجاد میکند و به میزان کوپن ها دولت می بایست کالا آماده کند درصورتی که ممکن است مقداری از این کوپن ها ناکارامد باقی بمانند و کسی به آن کالاها نیاز و علاقه ای نداشته باشد)
  • زیرساخت پیچیده (هزینه بر و پیچیده بودن طراحی و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری برای پیاده سازی کالابرگ)
  • تبعات اجتماعی (مردم از دوران دهه شصت و موپن خاطره خوشی ندارند)

🟢 راه های استفاده و بهره مندی از کالابرگ الکترونیک :

📌 روش اول خرید : سامانه یار (یارانه الکترونیک ملی)

دولت سیزدهم در راستای طراحی و توسعه زیرساخت مربوط به کالابرگ الکترونیکی “سامانه یار” را راه اندازی کرد که این سامانه به صورت وب سایت و نرم افزار تلفن همراه به یکدیگر مرتبط می باشند.

کالابرگ در این سیستم به صورت تخفیف روی اجناس شامل کوپن عمل می کند. شما پس از دانلود و نصب نرم افزار یار از وب سایت مربوطه به آدرس (https://edu.marketqr.ir) باید در ابتدا با مشخصات سرپرست خانواده ثبت نام کنید و پس از خرید اجناس از فروشگاه کد تخفیفی به شما نمایش داده می شود که مبلغی را از مبلغ کل اجناس کم می کند و به فروشنده فروشگاه مبلغ کمتری پرداخت می کنید.

🎬 در ویدیو زیر میتوانید آموزش مربوط به سامانه و نرم افزار یار را مشاهده کنید و از کالابرگ الکترونیک بهره مند شوید:

(ممکن است به دلیل آپلود ویدیو در یوتیوب نیاز به فیلتر شکن داشته باشید، در صورتی که فیلم آموزشی را مشاهده نمی کنید فیلتر شکن دستگاه خود را روشن نمایید)

🔵 یوتیوب کافه کاربر : در کانال یوتیوب کافه کاربر انواع ویدیوهای آموزشی در رابطه با خدمات اینترنتی و ثبت نام های دولتی موجود است، برای دسترسی سریع تر به فیلم های آموزشی حتما در کانال یوتیوب مشترک شوید.

📌 روش دوم خرید : استفاده از کد دستوری #۲*

سامانه یار به جز نرم افزار اندروید “یار” کد دستوری USSD را برای خرید و بهره مندی از کالا برگ معرفی کرده که برای استفاده ابتدا باید کد

*۲#

را در موبایل خود شماره گیری کرده و سپس به کمک فهرستی که به شما نمایش می دهد میتوانید فعالیت مورد نیاز خود از جمله راهنمای نصب و استفاده، استعلام، رمز خرید، ثبت کالابرگ، سایر و فروشندگان را مشاهده و استفاده کنید.

کد دستوری یار برای خرید و استفاده از خدمات کالابرگ

توضحات کامل آموزش متنی استفاده از کد دستوری کالابرگ یار را با کلیک کردن روی دکمه زیر به صورت کامل مشاهده فرمایید :

🌐 لینک های کاربردی :

💬 پرسش و پاسخ

✅ سوالات و نظرات خود را در رابطه با مطلب منتشر شده می توانید در انتهای همین صفحه و در قسمت نظرات مطرح بفرمایید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

📱 پیج اینستاگرام و کانال تلگرام کافه کاربر

🚀 برای اطلاع به موقع از جدیدترین اخبار و ثبت نام های دولتی و آموزش ها در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام کافه کاربر عضو شوید. [کانال تلگرام] – [پیج اینستاگرام]

32 دیدگاه دربارهٔ «کالابرگ الکترونیکی و استفاده از آن در سامانه یار»

سلام من نسخه یاراصناف روواس مغازم نصب کردم وازطرف اصناف اومدن فعالش کردن وازمایشی یه خریدم انجام دادبم اون پولی که واریزشده برام توحسابم نیومده ولی نوشته ساعت۲۳:۳۰واریزشده حالاازکجامیتونم شماره شبایی که واردکردم روبازبینی کنم که درسته یانه

سلام و عرض ادب
با توجه به اینکه نسخه فروشگاه نرم افزار کالابرگ یار مربوط به افراد دارای مغازه و کسب و کار هست و ما نتونستیم به صورت کامل این مورد رو بررسی کنیم به همین خاطر نمیتونیم به صورت دقیق پاسخی به این سوال بدیم؛ سپس سعی کردیم با پشتیبانی سامانه یار ارتباط بگیریم و جوابی دریافت کنیم که در حال حاضر متاسفانه سامانه پشتیبانی و خط تلفن برای روابط عمومی نداره.
اما میتونید راه های زیر رو بررسی کنید :
1) داخل خود نرم افزار و از طریق منو(فهرست) بررسی کنید که گزینه ای با نام “ویرایش” موجود هست یا خیر، اگر موجود باشه از این طریق میتونید شماره شبا مربوطه را بررسی یا در صورت نیاز ویرایش کنید
2) با توجه به اینکه در حال حاضر سامانه یار پشتیبانی ندارد می توانید برای مشکل خود از اصناف کمک بگیرید

پاسخ

سلام درموردمشکل چندروزپیش من که سوال کردم بعدارخریدازمایشی پول بحساب فروشنده نیامده قابل ذکراست که این پول ۴۸ساعت بعدبحساب فروشنده میادومشکل بعدی اینه که کددستوری*2#توسط خریداراصلادردسترس نیست ودرجواب میزنه شمابه این سامانه دسترسی ندارید

سلام مجدد و عرض ادب
شاید درست کار نکردن کد دستوری برای کالا برگ مربوط به آزمایشی بودن این طرح باشد، این طرح در حال حاضر آزمایشی می باشد و در چند شهرستان در حال تست و فعالیت است و ممنون از توضیحات مفیدتون در رابطه با زمان واریز وجه و روند آن و به اشتراک گذاشتن تجربه استفادتون از این سامانه 🌹

پاسخ

با سلام بنده نرم افزار یار را نصب کردم و مشخصات را ثبت نمودم و ارسال کردم اما تایید نشده برام نمیدونم چرا نزدیک ب 1ماه میشه نوشته در حال بررسی،مشخصات را کامل نوشتم فقط شماره تلفن را ی شماره دیگه ثبت کردم آیا می‌تونه از همون باشه اگر می‌تونه باشه چ راه حلی داره ک انجام بدم

سلام و عرض ادب
شماره موبایل باید به اسم خودتون باشه
نرم افزار فروشنده رو نصب کردین یا خریدار؟
اگر نرم افزار کالابرگ یار فروشنده رو نصب کردین از طریق اصناف هم میتونین پیگیری کنید

پاسخ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید نرم افزار یار مربوط به فروشنده رو من چرا پیدا نمیکنم ؟؟ فقط یدونه نرم افزار یار هست که اونم وقتی شماره تلفن و کد ملی رو میزنی میگه نمیشه و فلان!

سلام نرم افزار فروشنده رو نصب کردم ،بعد میخوام ویرایش کنم همه ویرایش میشه بجز شماره همراه ،اصناف هم اطلاعات درستی ندارند ،اگر کلا حذف کنم برنامه رو دوباره نصب کنم وثبتنام کنم انجام میشه ایا

به این دلیل که سامانه کالابرگ یار پشتیبانیش فعال نیست ناچاریم به اینکه موارد مختلف رو امتحان کنیم.
می تونید نرم افزار رو پاک کنید و از نو ثبت نام کنید، نهایتا اگر اجازه نداد با همون شماره قبلی وارد میشید.

پاسخ

سلام و عرض ادب
برای ثبت نام در نرم افزار کالابرگ یار باید نسخه مخصوص به خودتان (فروشنده / خریدار ) را نصب کنید و برای فعال سازی می بایست شماره موبایل و کد ملی وارد شده هر دو به نام یک نفر باشد

پاسخ

سلام غلام پور هستم من برنامه برای فروشگاهم نصب کردم ولی برای خودم که خریدار هستم نمیتونم نصب کنم آیا شامل خودمم میشه یا نه

سلام و عرض ادب
به این دلیل که از نرم افزار کالابرگ یار استفاده نکردم نمیتونم جواب دقیقی بدم برای این سوال اما بهترین کار اینه که روی گوشی یکی دیگه از اعضای خانواده نرم افزار نسخه خریدار رو نصب و استفاده کنید.

پاسخ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید نرم افزار یار مربوط به فروشنده رو من چرا پیدا نمیکنم ؟؟ فقط یدونه نرم افزار یار هست که اونم وقتی شماره تلفن و کد ملی رو میزنی میگه نمیشه و فلان!

سلام و وقت بخیر
لینک هر دو نرم افزار کالابرگ یار مخصوص فروشنده و خریدار رو در همین مطلب قرار دادیم، فقط نرم افزار مخصوص فروشنده در یک فایل فشرده هست که پس از دانلود باید فایل رو باز کنید و نرم افزاری که در اون هست رو نصب کنید. باز هم اینجا براتون قرار میدم لینک رو :
نرم افزار کالابرگ یار مخصوص فروشنده :
https://www.cafekarbar.ir/wp-content/uploads/2022/08/SellerYar_1_2_4_cafekarbar_ir.zip
نرم افزار کالابرگ یار مخصوص خریدار :
https://cdnu6.iranlms.ir/CustomerYar_1_2_2.apk

پاسخ

سلام و عرض ادب
سعید جان این طرح به صورت آزمایشی در چند استان و شهرستان اجرا شده، اگر در شهری هستید که فروشنده ها برای خرید به صورت کالابرگی میگن این نرم افزار رو باید داشته باشید، نصب کنید، در غیر اینصورت باید صبر کنید تا در شهر شما هم اجرا بشه

پاسخ

سلام شماره موبایل و کد ملی را که وارد میکنم کد برایم نمی آید تازه اینطوری شده به برنامه نمی توانم دسترسی پیدا کنم مشکل از کجاست با تشکرازلطف شما

سلام و عرض ادب خدمت شما
اشکال نرم افزاری هست و ممکنه با اندروید و موبایل شما سازگار نباشه، روی یک موبایل دیگه موارد رو امتحان کنید و ببینید باز هم این مشکل پیش میاد

پاسخ

سلام شماره موبایل و کد ملی را که وارد میکنم کد برایم نمی آید تازه اینطوری شده به برنامه نمی توانم دسترسی پیدا کنم مشکل از کجاست با تشکرازلطف شما

سلام.. شماره موبایل و کد ملی رو که میزنم، کد برام ارسال نمیشه.. در ضمن روی دو تا گوشی هم امتحان کردم.. جواب نداد..از اداره هم هی زنگ میزنن،تازه میگن به ما ربطی نداره!!!

سلام و احترام مجدد
والا پشتیبانی مجموعه باید پاسخگو باشه که درست جوابی بهتون ندادن، امیدواریم مشکلات نرم افزار به زودی رفع بشه…….

پاسخ

سلام . از مرداد ماه تا الان که آذر ماه هستش هنوز هیچ وجهی واریز به حساب نشده . تو برنامه موجودی نشون میده ولی واریز نمیکنه به حساب . چه کار کنم واریز انجام شه؟

سلام خدمت شما کاربر محترم
متاسفانه سامانه کالابرگ یار پشتیبانی نداره، داخل خود نرم افزار رو بگردید ببینید چیزی با عنوان پشتیبانی و… پیدا میکنید که بتونید با مسئولین این سیستم ارتباط بگیرید.
راه دیگه اینه که طبق تجربه بقیه دوستان که نظرات خودشون رو در کافه کاربر مطرح کردن میتونید از طریق اصناف شهرستان خودتون این مشکل رو پیگیری کنید ببینید پاسخ میدن.

سلام ما نسخه اصناف نصب کردیم همه چی موفق بود کد رهگیری داد وقرار شد نیرو هاشون حضوری بیان برای راه اندازی با گذشت۴ماه هنوز خبری نشده
داخل برنامه هم که میریم جهت پیگیری همه مراحل میریم باید کدتایید بفرسته نمیفرسته

سلام کاربر عزیز
متاسفانه سامانه کالابرگ یار در حال حاضر پشتیبانی نداره و نمیتوان چنین مواردی رو پیگیری کرد!
پیشنهاد بنده و دیگر دوستان مراجعه کننده به سایت که مشکل مشابه با شمارو داشتن این بوده که از طریق اصناف شهرستان خودتون هم مورد رو پیگیری بفرمایید.
در صورتی که اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات حاضر این سامانه در دسترس ما قرار گرفت یا پشتیبانی برای این سامانه راه اندازی شد حتما در سایت منتشر خواهیم کرد.

پاسخ

سلام و عرض ادب
گاهی اوقات پیام های دولتی با مشکل مواجه میشن که برای رفع این مورد میتونید گوشیتون رو خاموش روشن کنید و به احتمال زیاد مشکل حل میشه.
مورد بعدی اینه که نرم افزار کالابرگ یار مشکلاتی داره و متاسفانه پشتیبانی هم نداره، پیگیر هستیم و اگر تونستیم راهی برای ارتباط با پشتیبانی پیدا کنیم جزئیاتش رو حتما در مطلب منتشر میکنیم

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *